ÖLÇME SORUSU-İSTATİSTİK
huzur27
DİKKAT: Bu konu 7 yıl önce açılmış. İçerdiği bilgiler eskimiş olabilir!
 03 Mart 2012, 19:04 
huzur27
Öğrencinin puanını verseydi z ve t puanından bulurdum.
Ancak ortancayı vermesi beni şaşırttı.
Eminim bir püf noktası vardır.
Yardımcı olursanız sevinirim.
 03 Mart 2012, 19:06 
fizikkk000
Bu durumda kayışılılık derecesine bakıcaz.
Ky=3. (Aritmetik. Ort-ortanca) /standart sapma
türkçe: 3. (30-35) /5=-3
Matematik: 3. (32-34) /4=-3/2=-1, 5
Fizik: 3. (28-26) /3=-2
Kimya: 3. (47-37) /10=3
Biyoloji: 3. (25-28) /8=-9/8=-1, 1

Pozitif kayışlılarda başarı düşük
negatif kayışlılarda başarı yüksek.
1) En başarılı ders -3 kayışlılık derecesiyle türkçe
2) en başarısız +3 kayışlılık derecesiyle kimya
3) çarpıklığın en az olduğu (kayışlılık derecesinin sıfııra en yakın olduğu ders) : -1, 1 kayışlılık derecesiyle biyoloji dir

diyorum ben: ) bilmem doğru mu diyorum. Cvplar nedir?
 03 Mart 2012, 19:35 
huzur27
Fizik çok tşk ederim yardımların için.
cevaplara gelince 13-d 14-c 15-e diyor.
bende çarpıklığı araştırdım.
negatif değerler: Kolay testtir veya iyi öğrenilmiş yadaöğretim süreci sonudur. öğretim sezonu sonunda negatif değer olması gerekir.
sıfır: Normal bir test simetrik
Çarpıklık değeri>0 yani pozitif değer ise zor testler veya iyi öğrenilmemiş yada öğretim sezonunun başıdır.

buna göre bu soruda bir hata mı var dersin fizik?
 03 Mart 2012, 20:36 
huzur27
ÇARPIKLIK ( KAYIŞLILIK ) KATSAYISI
formül: 3x(artimetik ort-medyan)/ss
soruda medyanı da vermelisiniz..
Bu katsayı dağılımın hangi yöne ne kadar çarpıldığını gösterir.
Grup başarısı hakkında bilgi verir.
Negatif / pozitif veya sıfır değerlerinden birini alır.
Çarpıklık değeri negatif çıkarsa
( Aritmetik ortalama ortancadan küçükse ) dağılımın sola çarpık olduğu;
Çarpıklık değeri pozitif çıkarsa
( Aritmetik ortalama ortancadan büyükse ) dağılımın sağa çarpık olduğu
söylenebilir.
Çarpıklık katsayısı sıfır (0) çıkarsa
( Aritmetik ortalaması ortancasına eşitse ) dağılım simetriktir.
Çarpıklık katsayısı pozitif anlamda büyüdükçe
( sıfırdan sağa doğru gittikçe) dağılım daha fazla sağa çarpık;
Çarpıklık katsayısı negatif anlamda büyüdükçe
( sıfırdan sola doğru gittikçe ) dağılım daha fazla sola çarpık demektir.
Daha fazla sağa çarpılma başarısızlığın; daha fazla sola çarpılma başarının arttığını gösterir
 03 Mart 2012, 20:44 
fizikkk000
Tamam şimdi anladım. . Böyle bir tabloda öğrenme düzeyinin en yüksek olduğu durum ( başarının en yüksek) diğerlerine kıyasla tabi olduğu dersi sadece aritmetik ortalamadan bakıyoruz. Ama hangisi daha normal bir dağılım dersek 15. Sorunun cvbını vermiş olucaz. Yani kayışılık dersler arasında kıyas değil bir ders için öğrenme düzeyi hakkında yorum yaptırabiliyo. Örneğin kimya dersinin aritmetik ortalaması yüksek ve pozitif kayışlılık var ise puanlar hep 47 nin altında toplanmıştır. Deriz. . Ama
diğer dersler için örneğin türkçede aritmetik ortalama 30 ve puanlar aritmetik ortalamanın hep üstünde toplanmış deriz. . Ancak türçedekilerin puanları kimyadakilerden daha yüksek diyemiyoruz bu durumda.

Ama şöyle diyebiliriz genel anlamda . . Türkçe matematik biyoloji derslerinde öğrenciler in puanları bu derslerin aritmetik ortalamalarının üzerinde toplandığı için başarılı gruplardır bu dersler için. Ama birbirleriyle kıyaslanırsa türkçenin kayışlılığı daha yüksek diye türkçede daha başarılılar diyemiyoruz. Sadece türkçe dersi için grubun geneli başarılı olmuş diyoruz. Yani ben böyle düşündüm. Soruda hata yok. Zaten baştan aritmetik ortalamayı dikkate almalıydık başarı kıyaslaması için. Dağılım soruları içinse sadece aritmetik ortalama yeterli gelmiyor. Bu sefer medyan ve mod aritmetik ortalama gerekiyor. Veya aritmetik ortalama medyan (ortanca) ve standart sapmanın olduğu durumda da şu
3 (x-o) /ss formülüyle hangisin daha simetriğe yakın olduğunu kıyaslıcaz.
 03 Mart 2012, 22:35 
Sayfalar:  
1
CEVAP GÖNDER: