TARİH - BÜYÜK YANGINLAR KÜÇÜK KIVILCIMLARDAN ÇIKAR
aysegul88
DİKKAT: Bu konu 7 yıl önce açılmış. İçerdiği bilgiler eskimiş olabilir!
Atatürk, kurtuluş savaşı nın başlangıcında ' ' büyük yangınlar küçük kıvılcımlardan çıkar ' ' sözüyle bu savaşın hangi savaş türüne girdiğini vurguluyor?
1-Topyekun muharebe
2-gayri nizamı harp
3-psikolojik harp
cevap yalnız 2
 31 Mart 2012, 15:57 
gullen
O nedemek miş ki? Gayrı nizami harp? ? ?
 31 Mart 2012, 16:00 
mimozam
Kurtulş savaşının da öyle bi kıvılcımla yani halk tepkisi milis güçlerin gayri ihtiyari bir ruhla yani kuvayi milliye ruhuyla hareket etmesi ve burdan başlayıp topyekün savaşmayı kastediyo ama kurtılş savaşının başını kastettiği için gayri nizami ( kuvayi milliye ) savaşı vurgulanmştr.
 31 Mart 2012, 16:05 
aysegul88
2) TBMM NİN itilaf devlt. Tarafından tanınmasında
1-1. İnönü savaşı
2-2. İnönü savaşı
3-Sakarya savaşı
hangileri etkili olmuştur? . Cevap yalnız 1 ama sonuçta hepsi de etkili olmadı mı?


3) TBMM hükümeti kurtuluş savaşında fransa ile anlaşma yapmak istemiştir. TBMM nin bu isteği
1-müttefik cephesini bölmek
2-Sovyet rusya nın para ve silah desteğini sağlamak
3-tüm gücü batı cephesinde kullanmak
hangilerini amaçladığı savunulabilir_
cevapta yalnız 1 diyo ama 1 ve 3 olmalı diye düşünmüştüm. . : /
 31 Mart 2012, 16:06 
aysegul88
Evet onu anladım ama sonuçta sivil halk topyekün bir savaş diye de düşünmüştüm 1 ve 2 gibi : / Şimdi anlıyorum orda yalnızca o sözden yola çıkmak gerekiyor ben tamamen kurtuluş savaşının içeriğine göre cevaplamıştım teşekkürler cevap için.
 31 Mart 2012, 16:08 
mimozam
2. Soruda itilaf devletleri tar . Tanınması diyince hemen londra konf. Dşünmeliyz o da 1. İnönü sonrası tabiki dğerlerinde gelişmeler kaydettik am güç olarak tanınmamz 1. İnönü
 31 Mart 2012, 16:14 
aysegul88
Hmm anladım teşekkür ederim ama aslında en önemlisi veya ilk vs demesi gerekirdi sanki çok arada kalmış bi soru : )
 31 Mart 2012, 16:21 
mimozam
Yok aslında çıkmş sorulara bakarsan öss de kpss de net 1. İnönüyü vermş merak etme ztn döndürüp değiştrip yne aynı soruları soruyo ösym e. Ama çıkmş soruları mutlaka çöz arkadaşm.
 31 Mart 2012, 16:25 
aysegul88
Çözüyorum zaten sağ ol : ) Diğer soruda ne düşünüyorsun peki_
 31 Mart 2012, 16:30 
mimozam
Dğru çünkü tbmm nin amacı ingiltereyi yalnız brkmatı tamamen italyanlat yunanlar ve fransayla da anlaşarak 3 olamaz çnkü zaten sakaryada tüm gücümzle savunduk batı cephesini . Zaten sakaryanın sonunda imzalaadk ankarayı 3. Şık sakaryadan önce gibi sorulmuş soruda ama.
 31 Mart 2012, 16:42 
aysegul88
3 Nasıl olamaz ya tamamen ezber mantığı var sende : ) Sonuçta sakaryadan sonra büyük taarruz oldu tüm gücü orda kullanmak istemiş olamazlar mı? Hatta sakarya savaşı sonucunda imzalanan ankara ant. Nın maddelerine bakarsan orda da yazar. . ' ' Böylece TBMM Fransa ile bu ant. Yı yaparak güney cephesini kapatmıştır ve tüm gücünü batıda kullanmak istemiştir ' ' . .
 01 Nisan 2012, 15:40 
neva-iklim
Bence de yalnız 1 çıkar o süreçte bzm başarımıza hala direnen tek ingiltereydi ona karşı da dğerlerni kullandk anlaşmalalrla ama 3 daha öncesi gelişmeler için bence sen brz fazla çıkarımcısın kendini fazla zorlama. .
 01 Nisan 2012, 15:50 
aysegul88
Cevap 1 ve 3 deseydim emin olun böyle konuşmazdınız : D neyse hadi cevap yalnız 1 olsun. .
 02 Nisan 2012, 00:05 
aysegul88
Bu arada bu son soruyu bir çok yerden araştırdım ve cevap 1 ve 3 müş hatta bugün 2 tarih hocasına sordum kesinlikle 1 ve 3 müş cevp o yayın yanlış yazmış. . Sonradan okuyup yanlış öğrenenler olmasın diye de yazma gereği duydum ezberci arkadaşların da dikkatine demek ki çıkaırmda bulunmak gerekiyormuş : )
 02 Nisan 2012, 20:06 
Sayfalar:  
1
CEVAP GÖNDER: